26.12.12

Christmas in America

Nyt on jouluki vietelty tääl USAssa ja puolet vaihtarivuodesta jo pulkassa. Eilen tosiaan tuli 5kk täyteen täällä oloo, ja kuulemma EF koittaa lähettää Suomi vaihtarit kotii enne juhannusta, elikkäs aikas lailla puolvälissä mennää. En vaa millää tajuu et oikeesti oon ollu tääl erossa mun oikeesta kodista ja mun kotimaasta sen 5 kk. Sit ku alkaa miettii et enää 5 kk jälellä, ni tuntuu ettei se aika riitä mihinkää, mut toisaalta näitte kuluneiden kuukausien aikana on ehtiny tapahtuu jo nii paljo kaiken laista, et ehkä se 5 kk on sit kuitenki aikas pitkä aika.

Jouluu tuli siis vieteltyy sit vähä erilaisee tapaa ku mitä oon tottunu. Yleensä kaikki tääl avaa siis lahjat tosi aikasin aamulla, mut me heräiltii rauhassa ja syötii aamupalaa kukin omaan aikaansa ja ooteltii et meijä siskot tulee Arkansasist. Ku viimesinki sisko oli päässy perille niin hyökättiinki melkee heti lahjojen kimppuu. Sain tosi paljo kaikkee, ku nyt tuli lahjoi oikee kahelt eri perheelt; Suomi ja USA perheelt. Toi oikeenpuoleine lahjakuva on mun lahjakasa. Lemppari lahjoi oli varmaanki Bealt saadut TÄYDELLISET kengät mitä oon jo jonku aikaa haaveillu, Suomi perheeltä saatu teetetty muki mis on Yukin (meijän koiran) kuvii ja Emileeltä saatu Starbucks muki.

Lahjojen avaamisen jälkee syötii koko perheen keske tooosi jätti päivällinen. Ruokaa oli taas iha pöydät täynnä. Aikas lailla samanlaista ruokaa ku mitä Thanksgivininki oli. Oli kalkkunaa, kinkkuu, perunamuusii, vihreit papuja, sweet potatoes, hedelmäsalaattii jne. Jälkkärii oli porkkanakakkuu, mun tekemii joulutorttui ja Bean tekemää italialaist joulu jälkkärii.

Sit myöhemmi illal mentii moikkaa Codyn ja Vincentin perhettä. Vincent siis asuu nykysin Codyn perheen kaa, en tiiä oonks sanonu siit jo aikasemmi tääl blogin puolel. Tavattii oikeestaa koko suku siel ja iha vaa hengailtii siel joku muutama tunti.

Oli todellaki tosi erilaine joulu ku mihi oon tottunu, mut en todellakaa sano et ois ollu mitenkää huonompi ! Nyt oon toosi väsyny ja painunki varmaa pehkuihi täs ihan heti koht. Toivottavasti kaikil on ollu siel Suomen puolel iiihana joulu !

2 comments:

  1. Anonymous1/1/13 07:40

    Ootteko te noiden poikien kanssa ihan vaan kavereita vai onko teillä jotain vakavampaa? :)

    ReplyDelete