5.6.12

Viisumihaastattelu

Mulla oli tänää viisumihaastattelu tota vaihtari vuotta varte. Se meni onneks ihan hyvin vaik olinki vähä paniikis et mihi oikein oon menossa. Heti sisään tullessa oli turvatarkastus ja kaikki ylimääränen piti jättää säilöön sinne. Siellä sitte eka odoteltii jonkun aikaa et pääs ees jättämään kaiken maailman tarvittavat paperit sun muut. Sen jälkee taas odoteltii ja lopulta kutsuttii semmoseen pikkuseen "haastatteluun" missä samalla otettiin sormenjäljet. Yhteensä noihin paperien jättämiseen ja tohon haastatteluun meni ehkä 5 min, ja odotteluun semmonen tunti. Alko pikkasen kyl puuduttaa siellä istuskelu ja odottaminen, varsinki ku olin heränny jossain kuuden maissa... No, onneks toiki on nytte hoidettu ja oon taas yhen askeleen lähempänä Jenkkeihin lähtöä !

VIISUMIA HAKEVILLE VINKIKSI: Kattokaa ajoissa, et teillä on kaikki tarvittavat paperit ajoissa kasassa ennen haastattelua ! Mulla nimittäin kävi silleen, että eilen illalla huomasin, että multa puuttuu kirjattu kirje, joka pitäis hakee postista, eikä posti ollu enää auki. Olin jo valmiina vetämään itku potku raivarit, mut onneks tajuttiin, että Helsingin Pääposti aukee jo tuntii ennen mun viisumihaastattelua ja käytiin sieltä sitte hakemassa se kirjattu kirje. Olisin ollu niin pulassa siellä haastattelussa ilman sitä kirjettä !

kuvat weit

2 comments:

  1. mitä tossa viisumihaastattelussa oikee kysyttii? mul on se viel meinaa edessä :D

    ReplyDelete
  2. ei siin oikeestaa mitää erikoista kysytty:D eka vaa siis mentii semmosen suomalaisen miehen luo antaa ne paperit ja semmoset ja sit se kyl kysy mult et miten mul on järjestetty toi koulumaksu. Sit menin semmosen jenkkimiehen luo joka puheli mun kaa jotai small talkii vaa samal ku mun piti antaa ne sormenjäljet ja sit se kyseli jotai et tiiänksmä viel mihi oon menos ja et miten mun vanhemmat suhtautuu tähä vaihtoo. Ei se oikeestaa mitää erikoist kyselly et iha simppeleit kysymyksii. Joltai mun tutuilt se on kyselly kans et mis koulus on nykyää. Ei kannata jännittää sitä haastatteluu ollenkaa !:D

    ReplyDelete